Kundservice - Få rätt hjälp dygnet runt!

Jag är missnöjd med företaget jag anlitat. Vad kan jag göra?

Senast uppdaterad: Oct 03, 2014 15:26
Om du är missnöjd med företaget du anlitat så behöver du reklamera arbetet. Detta gör du direkt till företaget och informerar om ditt missnöje. Om företaget gjort något fel så har du rätt kräva att de rättar till felet eller sänker ditt pris med motsvarande kostnad. Läs mer om dina rättigheter hos konsumentverket här.

I de flesta fallen så brukar det lösa sig om man pratar med företaget direkt på ett konstruktivt sätt. Även seriösa företag kan ibland tyvärr göra fel men är då också måna om att rätta till det så att kunden blir nöjd.

Om företaget är seriöst och ni tecknat ett skriftligt avtal så borde det stå med i detta avtal vad som gäller vid fel. En del företag har en nöjdkundgaranti och/eller försäkring som gäller när missnöje/fel uppstår.

Om du och företaget av någon anledning inte kan komma överens så kan du vända dig till konsumentvägledaren till i din lokala kommun.

Om detta inte löser problemet så kan du anmäla företaget till Allmänna Reklamations Nämnden (ARN). De prövar tvister mellan företag och konsumenter och lämnar en rekommendation på vad som är rimligt att företaget ska göra. Viktigt att komma ihåg är att ARN inte är en domstol och fäller inte domar som företaget är tvungna att följa. De är enbart rekommendationer. Dock så brukar ca 70-75% av företagen följa ARNs beslut (Detta enligt ARN själva).

ServiceFinder har som krav på företagen att de skall följa rekommendationer från ARN. Om vi upptäcker att ett företaget fått ett beslut emot sig och inte följer det så kan ServiceFinder stänga av företaget från ServiceFinders portal.

Du kan också välja att driva företaget till domstol om du vill det, men tänk på att du då kanske får stå för dina egna rättegångskostnader.

Genom att lämna en bra förfrågan och göra en noggrann jämförelse av företagen du får kontakt med så kan du undvika problem när arbetet utförs. Läs gärna våra tips här!

Personlig Service

  • Maila ditt ärende
  • KUNDSERVICE
    Kontakta oss på info@servicefinder.com eller 08-653 00 00
    Öppettider:
    Måndag till fredag, 09.00 – 17.00.
    (lunchstängt 12-13)
noreply@servicefinder.com
http://assets2.desk.com/
false
desk
Laddas
sekunder sedan
en minut sedan
minuter sedan
en timme sedan
timmar sedan
en dag sedan
dagar sedan
om
false
Ogiltiga tecken är funna
/customer/sv/portal/articles/autocomplete