Kundservice - Få rätt hjälp dygnet runt!

Vad gör en bra offert?

Senast uppdaterad: Sep 29, 2016 13:57

För att få kunder behöver du skriva bra offerter. Du kan skicka offerter via ditt konto eller direkt via din egen mail. Skickar du via din egen mail så rekommenderar vi att du bifogar offerten som en PDF.

Du kan ladda ner en offertmall som du fyller i med dina egna uppgifter här!

Oavsett vilket sätt du väljer så det viktigt att offerten är tydlig och förutom priset är det viktigt att kunden ser vad just du kan erbjudaKunden ska känna sig trygg i sitt val!

  1. Ta upp det som är bra med just ert företag. Exempelvis försäkringar och garantier.
  2. Det ska i offerten tydligt framgå vilket arbete som ingår i uppdraget.
     
  3. Skriv tydligt era villkor i offerten. Hur och när betalning sker osv.
     
  4. Det ska tydligt framgå vad priset är uppdelat på material och arbetskostnad (Endast arbetskostnad är giltigt för RUT/ROT avdrag).
     
  5. Gör det tydligt vad kostnaden blir efter eventuellt ROT/RUT avdrag.
     
  6. OBS! Viktigt att tänka på är att priser riktade till privatpersoner måste vara inklusive moms

Relaterade artiklar

Hur skickar jag en offert via mitt konto?

Hur fyller jag i min Företagspresentation?

Få ut det bästa av tjänsten


 

Personlig Service

  • Maila ditt ärende
  • KUNDSERVICE
    Kontakta oss på info@servicefinder.com eller 08-653 00 00
    Öppettider:
    Måndag till fredag, 09.00 – 17.00.
    (lunchstängt 12-13)
noreply@servicefinder.com
http://assets1.desk.com/
false
desk
Laddas
sekunder sedan
en minut sedan
minuter sedan
en timme sedan
timmar sedan
en dag sedan
dagar sedan
om
false
Ogiltiga tecken är funna
/customer/sv/portal/articles/autocomplete