När kunder tappat sitt lösenord

En av de vanligaste anledningarna till att kunder tar kontakt med kundtjänst är borttappade lösenord eller andra användaruppgifter. För att komma tillrätta med problemet är det viktigt att snabbt kunna erbjuda en lösning utan att kunderna behöver nå en fysisk person på företaget. Idag är det en mängd tjänster som kräver just lösenord, och problemet kommer snarare att öka i framtiden. Det här är en vardaglig utmaning för olika online casinos som exemplevis casino Yobetit som erbjuder så pass mycket olika tjänster. Här har man arbetat hårt med att erbjuda de snabbaste lösningarna för kunderna.

Återställ ditt lösenord

Ett vanligt sätt att komma till bukt med borttappade lösenord, är att det finns en länk med texten ”återställ ditt lösenord” i samband med inloggningen. Via det här alternativet kan kunden få ett nytt tillfälligt lösenord hemskickat automatiskt till den emailadress de erbjudit. Beroende på vilken tjänst man erbjuder, kan det finnas olika säkerhetsnivåer för att kunna lämna ut ett nytt lösenord. Internetbanker brukar behöva använda de säkerhetskort eller andra säkerhetslösningar för att kunna erbjuda ett nytt lösenord eller användarnamn. Eftersom detta problem är så pass vanligt, är det nästan dumt att inte erbjuda en sådan här länk. Bara man följer de restriktioner som finns, är det bara en fördel för kunden att en sådan här lösning snabbt finns tillgänglig.

Använda mobiltelefonen

Det är även vanligt att man kan erbjuda kunden att identifiera sig via sin mobiltelefon. En säkerhetskod kan sändas till det mobiltelefonnummer som kunden angett och den vägen sedan logga in för att återställa sitt lösenord.

Ändra kontaktuppgifter

Kan man erbjuda en egen sida åt sina kunder, kan de enkelt och snabbt ändra sina egna uppgifter. Det här kan spara värdefull tid åt ett företag, då det är tidskrävande att fylla i dessa ändringar manuellt om en kund ringer upp eller sänder ett email. En tydlig och lättanvänd egen sida, gör att kunden själv löser detta.