Om bloggen

Det här är en blogg om fördelarna med att kunna erbjuda sina kunder en riktigt bra kundtjänst. Idag mer än någonsin tidigare är kunder i behov av att kunna kommunicera med företag på ett snabbt och enkelt sätt. En kundtjänst blir även ett ansikte utåt och kundupplevelsen hänger mycket ihop med hur väl man blir bemött som kund. En viktig del av kundtjänsten är även att samla in information som kan användas i utvecklingsarbetet. Här på bloggen går vi igenom vilka fördelarna är och vilka som är de vanligaste frågorna då man arbetar med kundtjänst inom ett företag.

Vi tittar även på vilka andra nyttiga tjänster som finns för att kunna utveckla och driva sitt företag.

En blomstrande värld av bemötande

Möjligheterna att kunna erbjuda kunder en positiv kundupplevelse blir bara allt fler. Det gäller bara att veta vad man ska satsa på, och ha rätt lösning på rätt plats. För att plocka ihop de verktyg som behövs, räcker det ofta att gå till sig själv. Vad har man själv för minnen från ett bra kundbemötande? När tycker man själv att en kundtjänst har fungerat bra, eller dåligt? I grund och botten handlar det om att låta kunden känna sig sedd och hörd. Med hjälp av olika chattar och möjligheter att skapa egna sidor på ett företags nätsidor, kan en kund idag lösa de flesta enkla problem som kan uppstå. Många undersökningar visar att en bra kundtjänst är betydligt viktigare än prissättning och leveranstid av varor och tjänster. Kundtjänsten visar helt enkelt i vilken grad ett företag bryr sig om kunderna.