En nöjd kund


Hej alla läsare!

Idag är en väldigt bra dag på kontoret eftersom vi har fått blommor av en kund. Kunden tackade oss för proffsigt bemötande eftersom vi såg till att hjälpa kunden även om vi inte kunde utföra jobbet själva.

Jag ska förklara närmare.

Kunden i fråga hörde av sig till oss och behövde hjälp. Kunden hade köpt en ny elbil och ville ha hjälp att installera en laddbox Örebro hemma på sitt garage så att kunden skulle kunna ladda bilen på uppfarten. Detta är förstås något som vi i vanliga fall kan hjälpa kunden med men denna kund behövde få jobbet gjort omgående och när vi såg efter så hade vi inga tillgängliga partners som kunde åka ut och hjälpa kunden.

Men det vi gjorde då var att hänvisa kunden till en konkurrent. Vi tipsade kunden om Örebrolistan som jobbar på ungefär samma sätt som vi och de hade flera tillgängliga partners som kunde göra jobbet. Kunden tackade oss för hjälpen och sedan hörde vi inte mer om ärendet. Förrän idag, vill säga.

Idag hörde kunden av sig och skickade blommor till vårt kontor som tack för hjälpen. Kunden var oerhört nöjd med hjälpen han hade fått från Örebrolistan där de snabbt kunde ordna fram en installatör som installerade laddboxen på kundens garage.

Vi är såklart jätteglada över att kunna hjälpa till och att få blommor för att vi hjälper kunden är såklart ingenting som vi hade räknat med. Men vi blev jätteglada när budet kom upp med blommorna och vi fick också ett fint tackkort med en text som verkligen värmde i hjärtat.

Att jobba på kundservice är kanske inte det jobb som ger bäst betalt eller som ligger högst i status men det är definitivt ett jobb som vi är glada över att ha en dag som denna.


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.